top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAvivit Revah

החלום הצלול של יאיר לביא


יאיר לביא, פסיכותרפיסט, מרצה וחוקר של תופעת שיתוק השינה. מנהל קבוצת התמיכה והשיתוף בפייסבוק "שיתוק שינה - Sleep paralsis Israel".


מצאתי את עצמי בראש גרם מדרגות בצבעי חום-אדום שירדו כלפי מטה. במרחק יכולתי לשמוע המולה של הרבה אנשים מדברים. רציתי לרדת לכיוון הקולות ורק אז שמתי לב שאני ללא גופי הפיזי, מה שגרם לי להבין שאני לא נמצא במציאות הערה.

לקח לי זמן להבין איך להתנועע באותו עולם מוזר, למשל כשהבנתי שבכוח ההתמקדות והמחשבה אני מצליח לנוע, מצאתי את עצמי בבת אחת במרחק סנטימטרים בודדים מהקיר, מה שגרם לי לראות את הפרטים הכי קטנים ומדויקים באותו קיר מחוספס וצבעוני, שנראה היפר ריאליסטי. בהמשך למדתי גם איך להסתובב, לשלוט יותר בתנועה, והתקדמתי במסדרון שבתחתית המדרגות לכיוון הקולות שהלכו והתחזקו.

לפתע הופיע מעין קו שחור אופקי שחצה את כל שדה הראייה שלי. בעודי מנסה להבין מהו אותו קו מוזר, קרה דבר מעניין – כמו מסך וילון בהצגה, כל נוף החלום שהיה מעל לקו החל להתרומם, בעוד נוף החלום שמתחת לקו החל לרדת כלפי מטה. מה שנגלה לי מאחורי אותו מסך היה תקרה וקיר בצבעי לבן שהיו שייכים לחדר בו ישנתי. – התעוררתי, למרות שלא הרגשתי שישנתי כלל.



קישורים:

לאתר של יאיר לביא:


לקבוצת תמיכה ושיתוף בפייסבוק בנושא שיתוקי שינה:



לדף המנגיש לקהל קוראי העברית את החדשות והמחקרים החדשים בתחומי שיתוקי השינה, חלימה צלולה, חוויות יציאה מהגוף ועוד מגוון של חוויות דומות:



להצטרפות לקורס מקוון שיחל בקרוב לכל מי שמעוניין להבין טוב יותר את תופעת שיתוקי השינה, איך להתמודד טוב יותר עם התופעה ואפילו איך להפוך אותה לחוויה חיובית:


87 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page